Ett helt nytt
elevboende

Välkommen till Vattenfallgymnasiets nya elevboende, färdigt år 2021. Placerat mitt i vackra Forsmarks bruk och endast ett stenkast från skolan.

Bo med närhet till naturen, skolan och vänner

Vattenfallgymnasiet ligger vackert inbäddat i Forsmarks bruk - ett vallonbruk med anor från 1500-talet och ett av landets bäst bevarade byggnadsminnen. I bruksbyn finns två herrgårdar, en engelsk park och små sjöar som bjuder in till picknick, bad och vackra promenader.

Mitt i denna natursköna idyll ligger vårt campus med nybyggda boenden. Du som väljer att bo på vårt Campus får nära till skolan, vännerna och naturen med många möjligheter till olika fritidsaktiviteter.

Rummet du hyr är möblerat. Kök och allrum delas med dina huskompisar. Skolan bjuder på frukost och ibland även en vällagad middag. Vi garanterar boende till samtliga våra elever, men de elever som kommer långväga har förtur. Är du intresserad av att bo på vårt Campus, så rekommenderar vi dig att ta kontakt med så oss så kan vi hjälpa dig i hur du söker inackorderingsbidrag.

Se vår film om boendet

• Nybyggt januari 2021
  • Rummen är möblerade med säng, skrivbord, skrivbordsstol och garderob
  • Gemensamt allrum utrustat med TV, TV-spel, brädspel m.m
  • Gemensamt kök med full utrustning, kyl och frys
  • Städning av allmänna /gemensamma utrymmen ingår
  • Frukost ingår för skolans alla elever
  • Tillgång till cyklar, kanoter etc
  • Hyreskostnad; 2 300 kr/månad.

Detaljer från insidan

Vanliga frågor om Elevboendet